

Kunden ønskede at både design og UX blev forfrisket og opdateret. Opgaven lød på at forbedre det eksisterende design og optimere brugeroplevelsen.På projektet håndterede jeg både UX-design, grafisk design og kundekontakt. Min funktion som UX-designer fokuserede på at forbedre brugeroplevelsen gennem intuitive grænseflader, mens jeg som grafisk designer skabte visuelt tiltalende designs. Mit engagement i direkte kundekontakt sikrede, at projektet ikke kun opfyldte tekniske krav, men også kundens forventninger og mål.

Det eksisterende design havde allerede logo, typografi og en farvepalette. Da hjemmesiden er en underhjemmeside til Ebrains var logoet allerede udformet, og ikke en del af opgaven til redesignet. Derfor arbejdede jeg med en ny farvepalette og hierarki på typografien. Kunden ønskede grønne og blålige nuancer, så der var en strømlinet sammenhæng mellem de andre underhjemmesider og Ebrains. Redesignet udmundede i et opdateret design i form af nye farver og hierarki af typografi, samt margen og struktur af indholdet.

