

Landbrugsmedierne gav den opgave at der skulle sælges flere abonnementer til Landbrugsavisen, og meget gerne alt indhold og magasiner digitalt, da man ønsker at gå væk fra det fysiske blad. Jeg var med på projektet som UX designer. Der blev brugt mange timer på wireframes, nørdning med komponenter, prototyping som til sidst skulle ende ud med en række brugertests. Vi fokuserede på brugerrejsen fra første landingside, til slutpunktet hvor man gerne skulle have sagt ja til et abonnement. Det handlede også om at finde ud af hvad der betød noget for kunderne, og dette kunne man kun finde ud af ved at snakke med nogle landmænd.
Jeg startede på dette projekt, først som praktikant, derefter som studentermedhjælper, og til sidst som fuldtidsansat. Så man kan godt sige at jeg har fulgt dette projekt til dørs og det var et af de projekter som jeg nød at arbejde på.

Efter brugertests med brugerne, afrapportering til kunden, optimering af indsigter, mange timers overvejelse af sprogvalg (for hvad appelerer til landmændende?), så blev alt UX godkendt af kunden. Og det var så fedt! Så gik opgaven videre til UI, for at løfte looket. Og da det blev godkendt, så var det sidste at kunden selv skulle udvikle det. Så tag et kig på abonnements flowet!

